گروه شهری: شهردار تهران اعلام کرد: بزرگراه شهید زین‌الدین تا پایان سال به سه‌راه آزمایش متصل می‌شود.

محمد باقر قالیباف

 

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد ثامن‌الحجج منطقه 4 برگزار شده بود، گفت: تا قبل از مهرماه بزرگراه شهید زین‌الدین تا ابتدای دانشگاه امام حسین(ع) امتداد می‌یابد و تا پایان سال به سه راه آزمایش وصل می شود و به سمت جاده جاجرود امتداد می‌یابد.وی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مناطق جنوبی و محروم شهر در اولویت کارهای شهرداری تهران قرار گرفته اظهار کرد: شرق تهران نیز نسبت به غرب آن از عقب‌ماندگی‌های بیشتری برخوردار است. قالیباف گفت: امروز علاوه بر اینکه دسترسی‌ها در شرق تهران باز شد، در حوزه حمل‌ونقل عمومی، فضای سبز و سایر زیرساخت‌ها نیز نسبت به 5 سال گذشته پیشرفت‌های مطلوبی در این منطقه صورت گرفته است.

وی به‌عنوان مثال گفت: تا 6 ماه اول سال 92 متروی خط 3 که از بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی ابتدای جاده ساوه آغاز شده، از کنار بزرگراه شهید صیاد شیرازی گذر کرده و به منتهی‌الیه شرق تهران می‌رود که در این مسیر مردم منطقه شمیران نو نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.قالیباف با اشاره به اینکه قرار بود بزرگراه شهید زین‌الدین از میان محله شمیران نو عبور کند، گفت: این اقدام مشکلاتی به‌وجود می‌آورد و تصمیم گرفتیم این بزرگراه را از منتهی‌الیه شمیران‌نو عبور دهیم، هرچند برخی با بهانه‌های مختلف و حکم قضایی اجرای این پروژه را 2 سال به‌تاخیر انداختند. قالیباف اضافه کرد: در مورد محله کوهک نیز بحث بن‌بست بودن به‌زودی مرتفع خواهد شد تا مسیر به سمت بزرگراه امام علی باز شود که در این باره توافقات عمده با نیروهای مسلح به عمل آمده و مراحل نهایی کار در حال انجام است تا پادگان کوهک همانند پادگان قلعه‌مرغی به مکان دیگری منتقل شود.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد ثامن‌الحجج منطقه 4 و با حضور آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت(عج) به یکایک محبان اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: برگزاری چنین جشن‌هایی بسیار خوب و لازم است اما مهم‌تر از این، حرکت ما در مسیر خواسته‌های حضرت بقیه‌الله است. شهردار تهران با اشاره به اینکه منتظران واقعی آن حضرت امام راحل و شهدای انقلاب بودند گفت: منتظران واقعی امام زمان(عج) در جامعه امروز کسانی هستند که مشکلات مردم را برطرف می‌کنند.
قالیباف با بیان اینکه باید دست در دست هم دهیم تا فقر و فساد را در جامعه اسلامی‌مان ریشه کن کنیم، اظهار کرد: تحت رهبری مقام معظم رهبری باید بتوانیم در مسیر خواسته‌های امام غایب حرکت کرده و قدرت اسلام را افزایش دهیم.

جشنواره شعبانیه در بوستان آزداگان

محمدباقر قالیباف یکشنبه‌شب گذشته نیز با حضور در جشنواره بزرگ شعبانیه قنوت انتظار در بوستان آزادگان، ضمن تبریک به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: نیمه شعبان عیدی است که به جامعه بشریت تعلق دارد و جا دارد در این روز عزیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدا یاد کنیم که ما را یک گام به ظهور امام زمان(عج) نزدیک‌تر کردند.قالیباف در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحث اوقات فراغت تابستانی شهروندان خاطرنشان کرد: خوشبختانه 3 ماه پربرکت رجب، شعبان و رمضان امسال در فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان قرار گرفته که شهرداری تهران در این زمینه برنامه‌های متنوعی را متناسب با این ماه‌ها تدارک دیده است. وی افزود: در ماه رمضان برنامه‌های قرآنی و جشن‌ها و مراسم ویژه متناسب با این ماه مبارک در نظر گرفته شده چراکه امام صادق فرمودند یک جوان در جامعه باید از سلامت، وقت آزاد و روحیه جوانی برخوردار باشد تا از این امتیازات در زندگی خود به بهترین شکل استفاده کند.

شهردار تهران تاکید کرد: باید مسئولان فرهنگی برای غنی کردن اوقات فراغت به برنامه‌ریزی دقیق بپردازند تا فرهنگ استفاده صحیح از اوقات فراغت ارتقا یابد.قالیباف همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش رسانه‌ها در انعکاس جشن‌های نیمه‌شعبان خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم عزیز ما در داخل و خارج کشور بیننده مراسم متنوع جشنواره شعبانیه هستند و به این ترتیب رسانه ملی شادی را به خانه‌های مردم برده است و ما خوشحالیم که توانستیم مراسمی شاد و با نشاط را بدون وجود گناه با این وسعت در شهر تهران برگزار کنیم.

کد خبر 140643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز